زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد فوتبالیست‌های خراسانی در لیگ برتر| همه به‌جز پهلوان و شاکری!

  • کد خبر: ۵۹۶۹۵
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
نگاهی به عملکرد فوتبالیست‌های خراسانی در لیگ برتر| همه به‌جز پهلوان و شاکری!
سوای پهلوان و شاکری، ۲۰ بازیکن خراسانی حاضر در لیگ برتر بیستم، نیم‌فصلی ناموفق را سپری کردند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ قطار لیگ برتر فوتبال حالا آماده حرکت به سوی ایستگاه ابتدایی نیم‌فصل دوم است و بعد از تعطیلات آخر هفته آرام‌آرام تیم‌ها چمدان‌هایشان را به مقصد چالشی بزرگ می‌بندند. لیگی که با تمام بالا‌و‌پایینش بعد از ۱۵ هفته، قهرمانی تکراری در نیم‌فصل داشت و پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی ۴ دوره اخیر لیگ برتر، بر جایگاه نخست تکیه زد. لیگ برتر بیستم ۲۰ چهره مشهدی را به‌عنوان بازیکن در ترکیب ۱۶‌تیم حاضر در این مسابقات می‌بیند که از‌این‌میان ۱۳ بازیکن در ۱۵ تیم غیرمشهدی و ۷ بازیکن در شهرخودرو شهر مشهد توپ می‌زنند.
 
نگاهی به آمار‌و‌ارقام عملکرد این بازیکنان حکایت از آن دارد که مشهدی‌ها در نیم‌فصل اول نتوانستند آن‌طور که باید‌و‌شاید بدرخشند و در‌این‌میان شاید فقط احسان پهلوان و یونس شاکری که ۲ خراسانی این فهرست هستند و به‌دلیل حضور طولانی‌مدت در شهر مشهد از کودکی، مشهدی تلقی می‌شوند، عملکردی نسبتا قابل قبول داشتند و سایر بازیکنان یا نمایششان چنگی به دل نمی‌زد یا به نیمکت‌‎ ذخیره‌ها و سکو‌ها میخ شده بودند!

درخشان در لباس سرخابی

احسان پهلوان این فصل برای قرمزپوشان پایتخت توپ می‌زند. او که از لیگ قهرمانان به ارتس سرخ پایتخت اضافه شده است، برای پرسپولیس در آسیا آن‌قدر خوب کار کرد که خیلی زود در قلب هواداران جا باز کرد. او در نیم‌فصل ابتدایی لیگ برتر برای مدافع عنوان قهرمانی ۱۵ بازی به میدان رفت و با ثبت ۱۱۴۶‌دقیقه حضور در زمین توانست ۲ پاس گل کلیدی بدهد و یکی از ارکان اصلی هجومی پرسپولیس باشد.
 
این در‌حالی است که یونس شاکری، دیگر‌فوتبالیست خراسانی، این فصل در گل‌گهر سیرجان توپ می‌زند و در لباس آبی‌های سیرجانی ۱۰ بار در نیم‌فصل به میدان رفت و در ۸۹۹‌دقیقه حضورش در میدان ۳ گل زد و یک پاس گل داد. شاکری در شروع لیگ زوج طلایی منشا بود؛ اما مصدومیت، او را از شرایط آرمانی دور کرد و همین امر سبب شد تا این بازیکن ۵ بازی از ۱۵ نبرد نیم‌فصلی گل‌گهر را از دست بدهد.

مورد عجیب صفرها!

۳ بازیکن مشهدی لیگ برتر بیستم در طول نیم‌فصل حتی یک‌دقیقه هم به میدان نرفتند. رضا شربتی که این فصل از فولاد به گل‌گهر امیر قلعه‌نویی رفته بود، فرصت یک‌دقیقه حضور در زمین را هم پیدا نکرد. این درحالی است که انتظار می‌رفت این دفاع مشهدی وقتی در فهرست خرید ژنرال قرار می‌گیرد، مورد‌اعتماد او هم باشد؛ مسئله‌ای که برای سینا زامهران هم اتفاق افتاد. جوان بیست‌وسه‌ساله که فصل قبل در فولاد تنها ۲ بار به میدان رفت و این فصل با‌وجود تمدید قراردادش حتی یک‌دقیقه بازی نکرده است. محمد ناصری، سومین بازیکن این فهرست است که بعد از ملحق‌شدن به آلومینیوم اراک در ابتدای فصل تاکنون، حتی یک‌دقیقه هم درون دروازه قرار نگرفته است.

جوان‌های باانگیزه نیم فصل

علی داوران و سبحان خاقانی، جوان‌ترین و با‌انگیزه‌ترین مشهدی‌های نیم‌فصل لیگ برتر بیستم هستند؛ با‌این‌تفاوت که سبحان خاقانی در نیم‌فصل در استقلال پایتخت توپ می‌زد و در ۴ بازی درمجموع ۱۵۹‌دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و از قضا یک‌گل بسیار ارزشمند هم به تیم شهرش شهرخودرو برای شاگردان محمود فکری به ثمر رساند تا بدجور توی چشم باشد. اما علی داوران که با ۲۰‌سال سن جوان‌ترین مشهدی فهرست مشهدی‌های لیگ برتر است، در طول این فصل ۹ بار برای نساجی به میدان رفته و جمعا ۵۸۴‌دقیقه بازی کرده است. او در بازی با پرسپولیس نمایش جنگجویانه و توی‌چشمی داشت و یک کارت زرد هم از داور مسابقه دریافت کرد.

عاقبت مشهدی‌های پیکان

عاقبت ۲ بازیکن مشهدی پیکان در این فصل لیگ برتر متفاوت بود. حجت حق‌وردی، مدافع این تیم، که در شروع لیگ ۷ بازی هم برای پیکان انجام داد و در ۵۶۱‌دقیقه حضورش در میدان یک‌گل زد، با درخشش خوبش مورد‌توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت؛ اما پیش از شهرآورد پایتخت تصمیم گرفت تا لژیونر شود و به تیم سومقاییت آذربایجان پیوست. اما در سوی مقابل سعید واسعی که ستاره پیکان لیگ برتر نوزدهم بود، ابتدای این فصل با جاروجنجال زیاد به تراکتور رفت و انتظار می‌رفت به ستاره این تیم پُرستاره بدل شود؛ اما بعد از ۴ بازی و ۲۶۱‌دقیقه حضور در میدان، با حکم کمیته انضباطی به‌دلیل تخلف در فسخ قرارداد با باشگاه تهرانی هم محروم شد و هم جریمه‌ای سنگین به پایش افتاد. واسعی هنوز هم تنها‌مشهدی بلاتکلیف لیگ برتر بیستم است!

فرصت زیاد، مصدومیت و کرونا

سیاوش یزدانی، مدافع مشهدی استقلال، یکی از پُرامیدترین بازیکنان این فصل آبی‌پوشان بود که باز هم مصدومیت‌های وقت و بی‌وقت، او را از چشم هواداران استقلال انداخت. او این فصل ۵ بار و به میز‌ان ۳۵۰‌دقیقه به میدان رفت و ۲ بار با کارت زرد داور جریمه شد؛ درست مثل معین عباسیان که با ۵ بازی و ۱۲۷‌دقیقه حضور در پیکان فصلی ناامیدکننده را سپری کرده است. علی نبی‌زاده هم در ذوب‌آهن ۵ بار به میدان رفته و ۳۱۶ دقیقه بازی کرده است؛ اما فرزاد زامهران، دیگر‌مشهدی نساجی مازندران، نیم‌فصل پُر‌فرصتی را دنبال کرد. او این فصل ۱۳ بازی و به میزان ۸۸۴‌دقیقه برای مازنی‌ها به میدان رفته، اما نتوانسته است درخشش درخورتوجهی داشته باشد.

۷ مشهدی شهرخودرو در شهر

تنها‌نماینده فوتبال استان در لیگ امسال عملکرد قابل‌قبولی نداشته است؛ تیمی که در جدول شانزده‌تیمی لیگ برتر در جایگاه دوازدهم قرار دارد. شاید یکی از علل مهم ناکامی تیم رحمتی، عملکرد نه‌چندان‌مورد‌قبول مشهدی‌های این تیم است. علی نعمتی نیشابوری با ۲۵‌سال سن، این فصل در هر ۱۵ بازی نیم‌فصل به میدان رفته و ۱۳۴۷‌دقیقه بازی کرده است. نعمتی یکی از ارکان اصلی دفاع تیمی است که در عملکرد دفاعی این فصل بد عمل کرده است. حسین مهربان، مهاجم شهرخودرو، نیز این فصل ۱۲ بازی انجام داده است و در ۸۱۴‌دقیقه فقط یک گل زده و یک‌بار هم پاس گل داده است.
 
محمد محمدزاده و بهتاش میثاقیان هم آن‌قدر کم به میدان رفتند که تأثیری در عملکرد تیمشان نداشتند؛ اما سعید جلالی‌راد، سنگربان مشهدی عنابی‌ها، نیز که حالا گفته می‌شود به‌صورت قرضی به نساجی منتقل می‌شود، در نیم‌فصل ۴ بار درون دروازه شهرخودرو قرار گرفت که نتیجه‌اش ۲ بار کلین‌شیت بود. با‌وجود‌این جلالی‌راد خیلی زود مورد غضب سرمربی تیم قرار گرفت و به‌صورت قرضی راهی نساجی شد. بابک سلامت، دیگر‌گلر جوان شهرخودرو، نیز که از تیم جوانان به اردوی بزرگ‌سالان آمده، هنوز فرصت بازی به دست نیاورده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->